Ons hardloopmerk
Het eigen merk Kalenji is opgericht in het jaar 2004 en dit merk richt zich samen met Kiprun en Evadict op hardlopen. Waarbij Kalenji zich vooral focust op jogging, richten de andere 2 merken zich op running (Kiprun) en trail (Evadict). Het motto van Kalenji is: “Find your rythm, enjoy your run”. Het hoofdkantoor van Kalenji bevindt zich in het noorden van Frankrijk, waar het Kalenji team voortdurend werkt aan innovatieve producten en systemen. Een voorbeeld hiervan is het K-ONLY systeem. Een schoen met dit systeem is namelijk geschikt voor elk type looppatroon. Naast hardloopschoenen, maken de experts van Kalenji ook hardloopkleding, hardloop accessoires, en nog veel meer!
Kalenji, waar komt die naam vandaan?
In de hoge bergen van West-Kenia vormt het kleine plaatsje Eldoret de thuisbasis van de Kalenjins. De naam ‘Kalenji’ verwijst naar deze stam. Deze stam vertegenwoordigt slechts 3 miljoen mensen en zijn vanaf het begin al echte hardlopers geweest. Hardlopen zit dus verweven in de geschiedenis van deze nomadische stam.
Hardlopen is een van de oudste sporten die de mensheid kent en wat vanaf jonge leeftijd al spelenderwijs aangeleerd wordt. Kalenji wilt bijdragen aan dat hardlopen toegankelijk is voor iedereen, waarbij de drang om deze sport te beoefenen zich blijft ontwikkelen. Het Kalenji team, dat enkel bestaat uit hardloop liefhebbers, streeft naar innovatie in elk product dat zij ontwikkelen. Kalenji focust zich vooral op comfort, duurzaamheid en ondersteuning voor de hardlopers.