Hoe kies je de maat van de Triban Easy?
1m50 - 1m64: maat XS
1m60 - 1m71: maat S
1m68 - 1m76: Maat M
Frame / vork
Comfortabel model met hoger balhoofd en kortere bovenbuis voor een rechtere houding dan op een klassiek raceframe.
Sloping frame in 6061-aluminium met semi-geïntegreerd balhoofdstel.
Gewicht van het frame in maat M: 1830 gram
Rechte voorvork in staal voor meer comfort en precisie.
De aheadset-balhoofdbuis van 1"1/8 maakt de stuurinrichting robuust en stijf.
Remsysteem
Dubbel remsysteem:
Tektro RL 576 remhendels op het stuur en
klassieke racehendels Microshift SB-R480S aangepast aan kleinere handen
STUUR / STUURPEN / STUURINRICHTING
Aluminium stuur B'twin Sport
Breedte van het stuur (as-as): 400 mm
Aluminium stuurpen B'TWIN SPORT
Lengte:
XS: 60 mm
S: 90 mm
M: 90 mm
Transmissie
Microshift 8-speed transmissie
Microshift RD-M25 achterderailleur
Microshift H081 cassette: 11x34 (11-13-15-18-21-24-28-34)
Enkel kettingblad FC BTWIN 40 tanden
Cranks: 170 mm
Wielen / Banden
BTWIN-wielen
PROTECT-banden 700x28
Gewicht
10,8 kg in maat XS
HET VERHAAL ACHTER DE EDR EASY 1/2
Oorspronkelijk werd deze fiets ontwikkeld door ons team van vrouwelijke productontwikkelaars om vrouwen aan te moedigen om met een racefiets te rijden.
De elementen die je houding bepalen: zadel, stuurpen enz. werden gekozen op comfort en veiligheid.
Dankzij het dubbel remsysteem kan je geleidelijk wennen aan die typische sportieve houding met de handen op het stuur, terwijl je altijd nog de mogelijkheid hebt om bovenaan het stuur te remmen. Dat geeft beginners meer vertrouwen en is ook veiliger.
Het enkel kettingblad vergemakkelijkt het schakelen.
HET VERHAAL ACHTER DE EDR EASY 2/2
Uit jullie feedback begrepen we dat deze racefiets niet alleen fel in de smaak viel bij vrouwen, maar ook bij mannen en jongeren.
Daarom beslisten we tegemoet te komen aan die behoefte door de fiets ook in uniseks kleuren te maken en een XL-maat toe te voegen aan de nieuwe modellen van 2023.
Garantie
Levenslange garantie op frame, stuur en stuurpen. 5 jaar garantie op de vork