VAN RYSEL

Racefiets RCR PRO RED ETAP AXS POWER

€8.429,99
Schrijf als eerste een review
Ref. : 8784849

De RCR PRO (RCR staat voor racer) werd ontwikkeld voor renners die slechts één doel hebben: winnen, ongeacht de weg en de hellingsgraad.

Zonder compromissen: deze fiets biedt een perfecte balans van aerodynamica, lichtheid en stijfheid. Dit is onze meest geavanceerde fiets tot nu toe, ontwikkeld en getest door aerodynamici.

Maattabel
  • XS online niet op voorraad
  • S online niet op voorraad
  • M online niet op voorraad
  • L online niet op voorraad
  • XL online niet op voorraad
  • 2XS online niet op voorraad
Aantal:

Productvoordelen

Efficiëntie

Frame en voorvork in 100% carbon

Lichtgewicht

6,9 kg in maat M

Veelzijdigheid

Klaar om te winnen op elk terrein: vlak of bergachtig

Aerodynamica

Frame en voorvork getest in een windtunnel

Remkracht

Hydraulische schijfremmen om krachtig en progressief te remmen.

Technische informatie

DE RCR-REEKS

De RCR-reeks zal in de smaak vallen bij fietsers die op zoek zijn naar een complete fiets zonder compromissen. Prestaties staan op de eerste plaats. Elke buissectie is speciaal bestudeerd om zo doeltreffend mogelijk te zijn in de belangrijkste windhoeken ( -15°/+15° ).
Deze fiets valt in de categorie van lichte aerodynamische fietsen: optimale combinatie van lichtheid, stijfheid en aerodynamica voor een buitengewone fiets.
Met de RCR heb je een fiets die alle terreinen aankan!

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE RCR EN DE RCR PRO?

Een carbon frame staat of valt met zijn geometrie, vormen en lay-up. De lay-up is de assemblage van de carbonvezels. Niet alle vezels hebben dezelfde eigenschappen.

We gebruiken voor het frame van de RCR uitsluitend high-modulus vezels. Voor de RCR PRO kozen we voor buitengewone vezels om het frame te verstevigen op de zwaarst belaste punten met een zeer beperkte gewichtstoename.

De RCR PRO is klaar voor fietsen op het hoogste niveau.

FOCUS OP HET FRAME

Het gelakte frame van de RCR weegt 830 g in maat M
Het gelakte frame van de RCR PRO weegt 790 g in maat M
De gelakte vork van de RCR weegt 380 g in maat M

Het frame is geschikt voor banden met een maximale doorsnede van 32 mm.

Het gewicht kan wat variëren afhankelijk van de kleur (+/- 50 g)

DE COCKPIT

Door gebruik van granulaat heeft de RCR een soepele stuurinrichting die toch gemakkelijk in onderhoud is.

DEDDA x VAN RYSEL Superbox EVO, de stuurpen is lichter maar nog even stijf
XS: 80 mm
S: 90 mm
M: 100 mm
L: 110 mm
XL: 120 mm

Stuur DEDA SUPERZERO RS (carbon)

De maten van Deda gaan van buitenkant tot buitenkant (bv. een stuur met 400 mm center-center = volgens Deca een stuur van 420 mm)
Breedte center-center:
XS/S: 400 mm
M/L: 420 mm
XL: 440 mm

SRAM RED ETAP AXS-GROEP + QUARQ-VERMOGENSSENSOR

De RCR PRO is uitgerust met de volledige SRAM RED ETAP AXS-groep en de QUARQ-vermogenssensor. Een vermogenssensor is onmisbaar voor fietsers die hun trainingen willen plannen en vooruitgang willen boeken.
Totaalgewicht van de transmissie: 2503 g, inclusief vermogenssensor.

De elektrische groep heeft twee aparte batterijen (een voor elke derailleur). Gebruik de SRAM Connect-app om je fiets in te stellen en de gegevens van je ritten op te halen.

TRANSMISSIE SRAM RED ETAP AXS

SHIFTER: RED AXS D1 2PC
Voorderailleur: RED AXS D1
Achterderailleur: RD RED ETAP AXS D1 MAX 36T

Cassette: RED XG 129010-33
Crankstel: FC SRAM RED AXS PM 48/35T
XXS: 165 mm
XS: 165 mm
S: 170 mm
M: 172,5 mm
L: 175 mm

Ketting SRAM RED

De SRAM-elementen zijn eenvoudig te vervangen en compatibel met de RED-, FORCE- en RIVAL-reeksen.

ONDERHOUD VAN DE TRANSMISSIE

We willen benadrukken hoe belangrijk het is om je transmissie regelmatig te onderhouden, zeker als je in lastige omstandigheden fietst (vochtige en/of vuile wegen).
Met regelmatig onderhoud gaat je transmissie langer mee.

Controleer je ketting regelmatig met de volgende tool:

https://www.decathlon.nl/nl/p/tester-voor-kettingslijtage-van-fietsen/_/R-p-120530

LEVENSDUUR VAN EEN TRANSMISSIE

Als je een fiets koopt, is het belangrijk om bij de keuze van de transmissie rekening te houden met de onderhoudskosten.
De waarden hieronder zijn gemiddelden, ze zijn ter informatie en kunnen sterk variëren afhankelijk van hoe goed je de transmissie onderhoudt.

De gemiddelde levensduur van een goed onderhouden ketting bedraagt 5.000 km.
De gemiddelde levensduur van een cassette bedraagt 10.000-12.000 km.

Een slecht onderhouden ketting kan gaan verspringen en het frame beschadigen.

schijfremmen

SRAM RED-schijfremmen met schijf van 160 mm vooraan en 140 mm achteraan.
De SRAM RED-schijfremmen zijn hydraulisch, wat betekent dat je progressiever en krachtiger remt dan met hydromechanische remmen.

Je moet de remmen eerst inremmen. Hiervoor rem je 20 keer achter elkaar, telkens net iets steviger, bij een lage snelheid (20 km/u) en dan nog eens bij 30 km/u. Rem allebei de remmen goed in.
Dat zorgt voor een betere grip van de blokken op de schijf.

Onderhoud van de hydraulische remmen

Hydraulische remmen werken dankzij een gesloten kring tussen je remhendel en remhoef.
De dichtheid wordt verzekerd door de remleiding.
Na verloop van tijd is het normaal dat de remleiding wat druk verliest, waardoor het remmen minder efficiënt gaat. Als je remhendel slap aanvoelt of je hem te ver moet indrukken, moet je het remsysteem ontluchten. Voor die klus heb je aangepast gereedschap en de nodige kennis nodig.

WAARSCHUWING EN AFSTELLING


Opgelet: rem nooit zonder wiel. Zonder wiel loop je het risico dat de remblokken aan elkaar vastplakken.

Als je schijf het wiel raakt, doe dan het volgende om het wiel en de remhoef weer uit te lijnen:

- Rem krachtig en span tegelijk de remhoef aan
- Als dat het probleem niet oplost, breng je je fiets naar de winkel.

WIELEN ZIPP 454 SW

De ZIPP-wielen zijn een ultrasnel en veelzijdig wapen en vervullen in alle omstandigheden hun taak: winnen.

De 454 SW staat garant voor sublieme prestaties. De velg heeft een zaagtandprofiel van 53/58 mm dat de natuur als inspiratiebron gebruikt en ervoor zorgt dat je minder last hebt van zijwind.

Het wiel is in 100% carbon, hookless en tubeless ready.
De profielhoogte bedraagt 58 mm.

MICHELIN POWER CUP-BANDEN ZWART

Boost je zelfvertrouwen met de Michelin Power Cup-racebanden voor wedstrijden en trainingen. De banden, gebruikt door het Cofidis-team, leveren snelheid en rendement en zijn geïnspireerd op de MotoGP-technologie.

Ze zijn licht en betrouwbaar dankzij de Michelin Aramid Shield-technologie en het karkas van 3x120 TPI. Het Michelin GUM-X-rubber garandeert een goede grip op de weg en veel stabiliteit op een droge en natte ondergrond.

700x28: druk 4,00 tot 6,50 bar

240 g

TUBELESS OF BINNENBAND

De fiets wordt tubeless geleverd. Je hoeft alleen de meegeleverde vloeistof toe te voegen, via het ventiel.

Tubeless is comfortabeler, biedt meer rendement en zorgt ervoor dat je band zich bij een klein gat zelf herstelt.

Zorg wel dat je altijd een binnenband in je reparatiekit hebt, voor het geval je een te groot lek in je band rijdt.

Houding

Zadelpen Carbon RCR -15 mm

Zadel FIZIK ARGO VENTO 00.
Dit racezadel werd ontwikkeld in samenwerking met profrenners en heeft een korte neus voor meer stabiliteit en minder druk op de weke delen.
Gewicht: 144 g (140 mm)

Pedalen

Geleverd zonder pedalen.

Welke maat kiezen?

Bekijk de geometrietabel van de fiets.
Zit je tussen twee maten, weet dan dat een kleinere fiets geschikter is voor fietsers die een wendbare, reactievere fiets zoeken. Maar als je aangenamer wilt zitten voor lange afstanden, ben je beter af met de grotere maat.

Overige informatie

Product samenstelling

Frame 100% Koolstof

Reviews

Vragen & Antwoorden

Bekijk ook