VAN RYSEL

Cyclocross fiets RCX II FORCE AXS 12S paars

€3.499,99
Ref. : 8789436

Geniet optimaal van het rijden op een cyclocross parcours, het carbon frame heeft zijn waarde bewezen tijdens internationale wedstrijden. Rijklaar.

De nieuwe RCX volgt dezelfde lijn die de eerste versie zo succesvol maakte: een speelse fiets die uitstekend presteert in wedstrijden. Versie II is makkelijker te dragen en voert beter modder af.

Kleur: Helder paars

Maattabel
  • XS online niet op voorraad
  • S online niet op voorraad
  • M undefined
  • L undefined
  • XL undefined
Aantal:

Productvoordelen

Efficiëntie

Frame en vork in 100% carbon. Carbon wielen

Remkracht

HYDRAULISCHE SCHIJFREMMEN

Veelzijdigheid

Ontwikkeld voor veldrijden, maar je kan er banden tot 40 mm op leggen

Lichtgewicht

8,05 kg

Precisie

Elektrische transmissie met 12 versnellingen, nieuwe Force AXS-groep

Technische informatie

RCX II

Met onze nieuwe cyclocrosser ga je 's winters als een speer op crossterreinen. Behendig, speels en kwalitatief, de perfecte combo om te schitteren op het parcours.
Het frame is op verschillende punten verbeterd ten opzichte van de RCX, met een uitsparing voor modderafvoer ter hoogte van de verbinding van de zadelbuis en de staande achtervork.
Het hoofdframe is verhoogd en de hoofdvorm van de bovenbuis is verbeterd, zodat je de fiets gemakkelijker op je schouder kunt dragen.

Frame en vork

Frame en vork 100% carbon
Frame UCI-conform
Kabeldoorgang in de onderbuis.
Gewicht frame: 940 g (M)
Gewicht van de vork: 440 g

Transmissie

Nieuwe groep SRAM FORCE AXS 12 V. Deze elektrische transmissie is heel naukeurig en supersnel. Schakelen wordt kinderspel, zelfs op een steile helling! Het systeem werkt met een verwijderbare externe batterij die op de achterderailleur is geplaatst. Om alles uit je SRAM-groep te halen, raden we aan om de SRAM CONNECT-app te downloaden

SHIFTER: SRAM FORCE
ACHTERDERAILLEUR: SRAM FORCE AXS

KETTING: SRAM

ONDERHOUD VAN DE TRANSMISSIE

We herinneren je eraan dat je de transmissie geregeld moet onderhouden, vooral nadat je over natte en/of vuile wegen bent gereden.
Een regelmatig onderhoud zorgt ervoor dat je transmissie langer meegaat.

Controleer ook regelmatig de ketting, met deze tool:

https://www.decathlon.nl/p/testeur-d-usure-chaine-velo/_/R-p-120530?mc=8351086

Crankstel / cassette


Kettingblad: SRAM FORCE 40 tanden
CASSETTE 12 VERSNELLINGEN: SRAM FORCE 10/33

Cranklengte afhankelijk van de fietsmaat:

XS: 165 mm
S: 170 mm
M: 172,5 mm
L/XL: 175 mm

REYNOLDS AR41-WIELEN

De Reynolds tubeless AR41-wielen hebben een velghoogte van 40 mm, ze zijn dus gemaakt voor snelheid.
Het velgprofiel is speciaal ontworpen om windvang te minimaliseren en tegelijkertijd dynamiek te geven.
De binnenbreedte van 21 mm is in het bijzonder geschikt voor brede banden, terwijl de totale breedte van 30 mm voor een zeer goede stijfheid zorgt.
De Reynolds TR3-naaf heeft een aangrijppunt van slechts 10° voor een uitstekende reactiviteit.

Met dit frame kun je banden van 40 mm monteren

Banden

Banden VITTORIA TERRENO MIX CX, dikte 33. Een veelzijdige band met nylon karkas van 120 TPI.

TUBELESS READY: JA

We raden je sterk aan om tubeless te rijden voor meer comfort en om de kans op lekke banden te verkleinen.

De banden zijn gemonteerd zonder antilekvloeistof, bekijk het filmpje om te zien hoe je die in de banden doet met behulp van de meegeleverde flacon (60 ml per band) om de tubeless montage compleet te maken: https://www.youtube.com/watch?v=vv6t7gapiIE

Remmen

De SRAM FORCE-schijfremmen zijn hydraulisch, wat betekent dat je progressiever en krachtiger remt dan met hydromechanische remmen.
Schijf van 160 mm voor- en achteraan.

Je moet de remmen eerst inremmen. Hiervoor rem je 20 keer achter elkaar, telkens net iets steviger, bij een lage snelheid (20 km/u) en dan nog eens bij 30 km/u. Je moet beide remmen goed inremmen.
Dit zorgt voor een betere grip van de blokken op de schijf.

Onderhoud van de hydraulische remmen

Hydraulische remmen werken dankzij een gesloten kring tussen je remhendel en remklauw.
De dichtheid wordt verzekerd door de remleiding.
Na verloop van tijd is het normaal dat de remleiding wat druk verliest, waardoor het remmen minder efficiënt gaat. Als je remhendel te slap aanvoelt of je hem te ver moet indrukken moet je het remsysteem ontluchten. Voor die klus heb je aangepast gereedschap en de nodige kennis nodig.

WAARSCHUWING EN AFSTELLING


Opgelet: rem nooit zonder wiel. Zonder wiel loop je het risico dat de remblokken aan elkaar vastplakken.

Als je schijf het wiel raakt, doe dan het volgende om het wiel en de remhoef weer uit te lijnen:

- Draai de wielas los
- Druk de remhendel goed in en draai tegelijkertijd de wielas weer aan
- Als de remschijf nog altijd niet juist staat, doe je dit opnieuw met een losse remklauw
- Als het probleem blijft aanhouden, breng je je fiets naar een DECATHLON-atelier.

Stuur / stuurpen

Stuur: VAN RYSEL ALUMINIUM
400 mm in maten XS en S
420 in maten M/L en XL

STUURPEN: VAN RYSEL ALUMINIUM
XS: 70
S: 80
M: 90
L: 100
XL: 110

Zadel / zadelpen

Zadel: VAN RYSEL
ZADELPEN: VAN RYSEL ALUMINIUM 27,2

XS: 250 mm
S/M/L: 350 mm
XL: 400 mm

Pedalen

Geleverd zonder pedalen

Gewicht

8,05 kg in maat M zonder pedalen

ONDERHOUD VAN JE FIETS

We wijzen je erop dat cyclocross fietsen en gravelbikes wat extra zorg vragen. De fiets en de onderdelen krijgen het vaak zwaar te verduren. Regelmatig onderhoud is dan ook een must om je fiets in topvorm te houden. Je moet de transmissie regelmatiger vervangen dan bij een racefiets. Controleer daarom regelmatig of de wielassen, de zadelklem, de stuurpen en andere onderdelen nog goed vastzitten.

KAN JE GRAVELBIKEN MET DEZE FIETS?

Gravel is een algemene term die verschillende omgevingen en ondergronden omvat.
Deze fiets is in de eerste plaats een cyclocross fiets. Hij is niet geschikt om bagage te vervoeren, de wielassen zijn niet verstevigd.
Bovendien heeft het frame geen oogjes voor een bagagedrager of spatbord.
Met aangepaste banden is hij wel perfect voor sportieve offroad ritten maar opgelet, de wielen zijn niet gemaakt voor downhill op rotsige bergpaden.

LEVENSDUUR VAN EEN TRANSMISSIE

Als je een fiets koopt, is het belangrijk om bij de keuze van de transmissie rekening te houden met de kosten van het onderhoud ervan.
De waarden hieronder zijn gemiddelde waarden, die sterk kunnen variëren afhankelijk van hoe goed je de transmissie onderhoudt. We geven ze ter informatie mee.

De gemiddelde levensduur van een goed onderhouden ketting bij CYCLOCROSS bedraagt 4000 km.
De gemiddelde levensduur van een cassette bij CYCLOCROSS bedraagt 6000 tot 10.000 km

Welke maat kiezen?

Bekijk de geometrietabel van de fiets.
Zit je tussen twee maten, weet dan dat een kleinere fiets de beste keuze is voor wie een vinnige fiets wil die snel reageert. Maar als je aangenamer wilt zitten voor lange afstanden, ben je beter af met de grotere maat.

Garantie

5 jaar garantie op het frame

Overige informatie

Product samenstelling

Frame 100% Koolstof

Afbeeldingen

Cyclocross fiets RCX II FORCE AXS 12S paars
Cyclocross fiets RCX II FORCE AXS 12S paars
Cyclocross fiets RCX II FORCE AXS 12S paars
Cyclocross fiets RCX II FORCE AXS 12S paars

Reviews

Loading

Vragen & Antwoorden