Hardloopschema 10 km

Als je al een tijdje aan het hardlopen bent, dan is 10 km hardlopen een mooi doel om op te richten. Om je te helpen bij het lopen van een 10 km hebben wij alvast een hardloopschema 10 km voor je gemaakt. Met dit trainingsschema bereid je jezelf voor in 12 weken om succesvol aan één stuk een 10 km te kunnen hardlopen. Het 10 km hardloopschema is gericht op de beginnende hardloper die in staat is om al 5 km aangesloten te kunnen hardlopen.

Hardloopschema 10 km

Let op, wij raden dit trainingsschema voor 10 km alleen aan als je in staat bent om succesvol een 5 kilometer aan één stuk te kunnen hardlopen. Indien dit niet het geval is dan raden wij aan om te beginnen met ons 5 kilometer hardloopschema.

Waarom een hardloopschema 10 km?

Inmiddels kan je al 5 kilometer aangesloten hardlopen, maar ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging. Om dit verder uit te breiden naar de 10 kilometer raden wij een goede opbouw aan en dit is het beste te doen met een hardloopschema voor 10 kilometer. Op deze manier werk je succesvol toe naar aangesloten 10 kilometer hardlopen.
Een hardloopschema bouwt langzaam op en helpt met het voorkomen van blessures. Daarbij is het belangrijk dat een hardloopschema afwisseling bevat tussen de trainingen. Deze afwisselingen zorgen iedere keer weer voor een nieuwe prikkel en helpen je richting je doel.

Het hardloopschema voor 10 kilometer is dus een goede manier om goed voorbereid aan de 10 kilometer te verschijnen zonder blessures. Onze hardloopschema voor 10 kilometer vind je hier.