ROCKRIDER

Elektrische hybridefiets middenmotor laag frame e-actv 500 groen

€1.999,99
Ref. : 8751856

Ontdek met de glimlach en met een gerust hart de mooiste landschappen dankzij een actieradius tot 150 km. Fiets comfortabel over verharde & onverharde wegen!

De Yamaha-middenmotor van deze elektrische trekkingfiets biedt een geleidelijke en dynamische ondersteuning. Dankzij het koppel van 55 Nm rijd je moeiteloos hellingen op.

Kleur: LAUREL GREEN

  • S undefined
  • M online niet op voorraad
  • L undefined
Aantal:

Productvoordelen

Autonomie

Tot 150 km (in ecostand). Geïntegreerde en uitneembare accu. Capaciteit 504 Wh.

Kracht

Yamaha-middenmotor. Max. koppel 55 Nm.

Anatomisch ontwerp

Verstelbaar stuur: stuurpen verstelbaar van -10° tot +60°.

Lekbestendigheid

Band versterkt met dubbele laag, rubber + nylon. Antilekscore: 5/5.

Connectiviteit

Download de gratis app DECATHLON RIDE en krijg geavanceerde statistieken

Compatibiliteit

Compatibel met bagagedrager achter, fietsstoeltje en fietskar.

Technische informatie

Wat betekent e-actv 500?


ACTV staat voor 'ACTIVE'. We ontwikkelden deze fiets voor iedereen die wil kiezen voor een actievere levensstijl en tegelijk meer tijd wil doorbrengen in de natuur. De 'e' vertelt dat het hier gaat om een elektrische fiets.

Kenmerken van de Yamaha PW-C2 motor

Referentie motor: Yamaha PW-C2.
Max. vermogen: 250 W
Het maximaal vermogen (bij thermisch evenwicht) is begrensd door de norm voor elektrische fietsen. Alle fietsen hebben hetzelfde maximaal vermogen.

Max. koppel: 55 Nm
De beste manier om motoren van elektrische fietsen te vergelijken, is naar het koppel kijken. Het motorkoppel is de kracht die de motor kan leveren aan de trapas.

De elektrische ondersteuning schakelt uit vanaf 25 km/u, conform de Europese wetgeving.

Een middenmotor voor een betere hanteerbaarheid

Bij een middenmotor is de gewichtsverdeling van de fiets beter dan bij een wielmotor. De motor en de batterij bevinden zich laag en tussen de twee wielen. Het resultaat: de fiets is makkelijk hanteerbaar, even gemakkelijk als een klassieke hybridefiets.

Een middenmotor voor een dynamische & progressieve ondersteuning

Een middenmotor past de mate van ondersteuning direct aan je inspanning aan:
- Wanneer je een helling op fietst, detecteert de motor dat je meer kracht op de pedalen zet en geeft je direct meer ondersteuning.
- Wanneer je vertraagt, detecteert de motor dat je minder hard trapt en vermindert hij onmiddellijk de ondersteuning.
Het resultaat: een ondersteuning die heel natuurlijk aanvoelt.

Een koppelsensor regelt de ondersteuning.

Een middenmotor voor een beter gedrag op hellingen & een grotere actieradius

De middenmotor geniet niet als jij van de overbrengingsverhouding van het kettingblad.

Hij biedt dus een meer efficiënte ondersteuning op hellingen dan een wielmotor met een vergelijkbare kracht.

De energie-efficiëntie van een middenmotor is ook beter dan die van een wielmotor. De actieradius van de fiets is dus groter dan bij een wielmotor met een gelijkwaardige batterij.

4 ondersteuningsstanden om je inspanning te doseren

5 ondersteuningsstanden:
Stand 0: Ondersteuning uit
Stand 1 (eco): verhoogt je kracht met 70%: als je 100 W trapt, voegt de motor 70 W toe.
Stand 2 (tour): verhoogt je kracht met 150%: als je 100 W trapt, voegt de motor 150 W toe.
Stand 3 (sport): verhoogt je kracht met 220%: als je 100 W trapt, voegt de motor 220 W toe.
Stand 4 (boost): verhoogt je kracht met 280%: als je 100 W trapt, voegt de motor 280 W toe.

Walk assist: ondersteuning wanneer je met je fiets aan de hand loopt.

Een actieradius tot 150 km met je elektrische trekkingfiets

De actieradius varieert volgens het getransporteerde gewicht (fietser + lading), de hellingsgraad, de wind en de buitentemperatuur.

Met onze tests konden we de maximale actieradius bepalen op vrij vlak terrein en zonder lading (geen fietstassen of fietskar):

Stand 1 (eco): tot 150 km
Stand 2 (tour): tot 100 km
Stand 3 (sport): tot 65 km
Stand 4 (boost): tot 40 km

Geïntegreerde en uitneembare batterij

Lithium-ion batterij 36 V-504 Wh.

Vergrendeld in het fietsframe voor een betere integratie en bescherming.
Als je de batterij wil opladen, kan je ze heel snel uitnemen met een sleutel (3 sleutels zijn meegeleverd). Ze heeft bovendien een handgreep.

Uitgerust met SAMSUNG cellen, erkend om hun hoge betrouwbaarheid en veiligheid.

Gegarandeerd 500 laadcycli zonder verlies van actieradius.
Gewicht 3,1 kg

Compatibel met een range extender van 360 Wh, apart verkocht. Referentie: 8655251

Batterij opladen

Je kan de batterij op de fiets laten zitten om op te laden, of ergens anders opladen.

Compleet opgeladen in 7 uur met de meegeleverde lader van 2 A.

Compatibel met de Rockrider lader van 4 A om sneller op te laden (ref.: 8753941).

KAN IK DOORFIETSEN MET EEN LEGE BATTERIJ?

Ja.Als de batterij leeg is of niet op de fiets zit, trapt de fiets door zijn eigen gewicht en dat van de motor zwaarder dan een gewone hybridefiets. Maar je kan er in geval van nood wel mee rijden.

Stof- en regenbestendige elektrische & elektronische onderdelen.

Alle elektrische onderdelen (controller, motor, batterij enz.) zijn stof- en regenbestendig (IPX-5).

Je mag de fiets, zonder de batterij, in de regen laten staan. Het water dat eventueel zou binnendringen via de batterij-aansluiting wordt van de fiets afgevoerd en beschadigt de elektrische elementen niet.

De fiets niet reinigen met de hogedrukreiniger.

Geïntegreerde verlichting

Druk drie seconden op het pijltje naar beneden naast het display om de verlichting in te schakelen.

De verlichting werkt op de batterij van de fiets.- Ledvoorlicht AXA NXT60. 60 lux.- Ledachterlicht op het achterspatbord.

Nadat je de fiets uitgezet hebt blijft het achterlicht nog vier minuten branden (op beperkt vermogen).

Kleurendisplay

Kleurendisplay op het stuur, links van de stuurpen.

Beschikbare gegevens:
- snelheid van het moment
- motorvermogen & vermogen fietser
- batterijpercentage
- resterende actieradius (in km)
- afgelegde ritafstand (manueel resetten op 0)
- totale afstand van de fiets

Keuze van de ondersteuningsstand door middel van een knop naast het linker handvat van de fiets.

Usb-poort (type usb-A) om een smartphone op te laden (1,5 A).

Connectiviteit

De trekkingfiets e-actv 500 is compatibel met de gratis app DECATHLON RIDE.

Koppel je smartphone via bluetooth met je fiets tijdens het rijden om na elke rit de volgende informatie te bekijken:
- De route en alle bijhorende gegevens
- Gebruikte ondersteuningsstanden
- Updates van je elektrische elementen

De applicatie is compatibel met:
- Apple-toestellen: versie iOS 8 en hoger
- Android-smartphones: Android 7 en hogere versies

Kies je versie: hoog of laag frame?

We ontwikkelden 2 versies van de e-actv 500:

- Versie met laag frame: Een laag frame biedt een heel gemakkelijke opstap. Je brengt je been 43 cm omhoog. Een onmiskenbaar voordeel, vooral wanneer je een fietsstoeltje op de fiets hebt.
- Versie met hoog frame: De versie met hoog frame is stijver en stuurt nauwkeuriger, in het bijzonder op oneffen wegen of wanneer de fiets zwaar geladen is.

De versie met hoog frame zal verkrijgbaar zijn vanaf de zomer van 2024.

Kies je maat van de e-actv 500

Beschikbare maten in de versie met laag frame: Maat S van 1,50 m tot 1,65 m.
Maat M van 1,66 m tot 1,77 m.
Maat L van 1,78 m tot 1,90 m.

Beschikbare maten in de versie met hoog frame: Maat M van 1,66 m tot 1,77 m.
Maat L van 1,78 m tot 1,90 m.
Maat XL van 1,90 m tot 2,01 m.

Als je tussen 2 maten zit:
Neem de kleinere maat voor een rechtere houding.
Neem de grotere maat voor een meer liggende houding.

Verstelbaar stuur

De stuurhoek is verstelbaar met een inbussleutel.

Breng de stuurpen hoger om meer rechtop op de fiets te zitten. Verlaag voor een sportievere fietshouding.
Stuurbreedte:
- S en M: 640 mm
- L en XL: 680 mm
Stuurpen: - Lengte 90 mm, diameter: 31,8 mm
- Verstelbaarheid stuurhoek: van -10° (voorovergebogen) tot +60° (rechtop)

Balhoofdstel: 1 1/8 inch.

Ergonomische handvatten in harscomposiet + kurk.

VOORVERING

Suntour vork met vering SF15 NEX-E25.

- Demping: veer
- Vorkbuis: aluminium van 1"1/8
- Veerweg van 63 mm
- Aluminium buitenpoot

Lekbestendige banden

All-terrain banden ROCKRIDER PROTECT+ die uitstekend beschermd zijn tegen lekrijden (max. score van 5/5).
Maat: 700x47mm (ETRTO 47-622)
Beschermniveau tegen lekrijden: 5/5
Type bescherming: dubbele beschermlaag van 3 mm high density rubber + strook in polyamide
Reflecterende strook: ja
Karkas: 60 TPI
Gewicht: 1010 g
Compatibel met tubeless: Nee

Microshift Acolyte derailleur

We kozen voor de Acolyte-derailleur omwille van zijn robuustheid.

8 versnellingen: Door de transmissie te beperken tot 8 versnellingen zijn de kransjes breder en dus robuuster.

"Single click"-bediening: Voorkomt te snel schakelen onder belasting, wat de ketting zou kunnen beschadigen.

Cassette 12x42: We kozen voor een cassette waarvan het kleinste kransje 12 tanden heeft en geen 11. Een keuze die de levensduur van de cassette verlengt.

Alles over de transmissie

In detail: - MICROSHIFT cassette 8 versnellingen H083 12x42 tanden
- Enkel kettingblad: Miranda 38 tanden beveiligd tegen een aflopende ketting (3D chain flow)
- Cranks 170 mm
- Ketting KMC E8 met missing link
- Achterderailleur: MICROSHIFT ACOLYTE
- MICROSHIFT ACOLYTE shifter

Wielen

VELGEN:
versterkte asymmetrische velgen (dubbelwandig)
Binnenbreedte 25c
Niet compatibel met tubeless

Spaken:
32 spaken voor en 32 spaken achter
Behandeld tegen corrosie (verzinkt)

Naven: Afgedichte cartridge lagers.
Wielassen: quick release

ZADEL

Rockrider trekkingzadel voor lange tochten.

We deden morfologische studies om inzicht te krijgen in de zones waar verschillende figuurtypes druk op uitoefenen. We ontwikkelden het zadelvolume en selecteerden het schuim zo dat die drukzones optimaal verdeeld zijn. Daarna werd het zadel getest in de praktijk en deden we nog enkele aanpassingen op basis van de feedback van de testpersonen.

Aluminium frame

Frame in aluminium.
De hoofdbuis is vervaardigd door middel van gravity casting (zwaartekrachtgieten). Dat proces laat toe om een buis te gieten in een complexe vorm en van variabele dikte. Op die manier konden we de hoofdbuis versterken waar dat nodig is en zo het frame de nodige stijfheid en sterkte geven.

Maximale bandenmaat compatibel met spatbord: 700x47mm

schijfremmen

Hydraulische schijfremmen TEKTRO T280 (diameter 160 mm voor en achter).
Hydraulisch remmen is nauwkeuriger en makkelijker te doseren dan remmen met een kabel.

Platte pedalen in aluminium

We kozen voor platte en brede pedalen die je een comfortabeler en stabiel gevoel geven. Pedalen in aluminium.

Bagagedrager in optie

De fiets beschikt over een universeel bevestigingssysteem. Het is compatibel met de meeste bagagedragers op de markt.
We ontwikkelden een bagagedrager die perfect past op de e-actv 500 (ref. 8828232). Hij is eenvoudig met 4 schroeven op het frame te bevestigen, bijregelen is niet nodig.

STANDAARD

De standaard is bevestigd aan de liggende achtervork. Zo kan je de fiets hanteren zonder dat de pedalen vast komen te zitten tegen de standaard.

Standaard belastbaar tot max.: 35 kg.

SPATBORD

Tussen spatbord en band is er een constante vrije ruimte van 6 mm. Zo hoopt er zich tijdens het fietsen geen modder op tussen band en spatbord.

COMPATIBELE ACCESSOIRES

Geschikt voor: • bidonhouder: 1 plaats voorzien op het frame. Als je een tweede bidonhouder wil, raden we aan een textiel bidonhouder aan het stuur vast te maken.
• bagagedrager achter: compatibel met de meeste bagagedragers op de markt. We raden onze specifieke bagagedrager voor deze fiets aan (ref. 8828232)
• frameslot (ref. 8735625)
• fietsstoeltje op bagagedrager
• fietsstoeltje op frame

Niet compatibel met een middenstandaard.

Gewicht van de fiets

24,5 kg in maat M met de batterij

21,4 kg in maat M zonder de batterij

Maximale belasting

De e-actv 500 is goedgekeurd voor een totaal gewicht van 120 kg:
fietser + fiets + bijkomende lading (fietstassen, kind enz.).

Officiële goedkeuring

Het gelijkvormigheidsattest van de fiets is beschikbaar op de support site van Decathlon.

Overige informatie

Product samenstelling

Frame 100% Aluminium

GEBRUIKSAANWIJZING

Niet geschikt voor mountainbiken of BMX.

TESTS

Voor ze in de winkel staan, worden al onze fietsen uitvoerig getest in het laboratorium, en ook in de praktijk door tal van fietsers met een passie voor de hybridefiets. Ze leggen met de prototypes enkele duizenden kilometers af alvorens onze fietsen definitief goed te keuren voor de verkoop.

Afbeeldingen

Elektrische hybridefiets middenmotor laag frame e-actv 500 groen
Elektrische hybridefiets middenmotor laag frame e-actv 500 groen
Elektrische hybridefiets middenmotor laag frame e-actv 500 groen
Elektrische hybridefiets middenmotor laag frame e-actv 500 groen
Elektrische hybridefiets middenmotor laag frame e-actv 500 groen

Video

Reviews

Vragen & Antwoorden

Bekijk ook