GOLFvoorbereiding kan vanuit HUIS!

Je handicap verbeteren begint thuis

le golf à la maison

Is het mogelijk om je thuis voor te bereiden op het golfseizoen? Tuurlijk! We hebben enkele tips zoals onze putting set om je precisie te oefenen of aanvullende sporten om jouw golfvaardigheden te verfijnen nog voor je een voet op het parcours zet.

Een putting set om thuis te spelen

Je putt skills verbeteren vanuit huis? Dat kan! Met onze puttingset en bijbehorende ballen, die naargelang hetzelfde rollen als op een green, kan je thuis veel plezier beleven. Wie is de scherpschutter binnen het gezin? Een puttingset kan gebruikt worden door zowel ervaren spelers als beginners. Kostprijs: 15 € voor de hole en de drie ballen (+ € 20 voor de putter 'Inesis 100', niet inbegrepen). Beoordeling: 4/5 - “Ik had mijn twijfels, maar hiermee kan je thuis echt prima trainen. Je hebt geen mat nodig en mijn bal rolt naargelang mijn swing vrijwel even snel als op de green. Heel aangenaam verrast!”

le golf à la maison

De fysieke voorbereiding en concentratieoefeningen

UITHOUDINGSVERMOGEN

Wanneer je 18 holes gaat golfen loop je al snel 8 tot 9 km (en als je vaak op zoek moet naar je balletjes, doe daar dan gerust nog wat bij). Om fit de baan op de gaan is het verstandig te werken aan je uithoudingsvermogen door middel van joggen, fietsen of zelfs cardiotraining. Het is belangrijk om over een goede algemene conditie te beschikken. Sportief wandelen, nordic walking...het zijn perfecte sporten voor je algemene fysieke voorbereiding.

EXPLOSIVITEIT

Voor golfen is het relevant om je spieren gericht te trainen op explosiviteit en snelheid. Powertraining is dan geen slecht idee om je spieren langer te maken...en zo ook je slagen. Je kan oefeningen voor de buikspieren, voor de armspieren (vooral de onderarm) en voor de quadriceps afwisselen om een stevige basis te ontwikkelen. Vergeet niet om tijdens of na je training wat te stretchen!

Golf is een asymmetrische sport, een goede houding is dan essentieel. Core stability-oefeningen kunnen hier bij helpen. Probeer eens pilates!

Door je spieren goed voor te bereiden op het golfen ga je merken dat je krachtiger op de golfbaan staat en daarnaast ook vermoeidheid en blessures voorkomt.

CONCENTRATIE

Dan is er nog een essentiële eigenschap waar je als golfer aan moet werken: je concentratievermogen.

Eén baan, 18 holes, 4 uur... Tijdens die tijdspanne moet je geconcentreerd blijven en elke vorm van afleiding rondom je kunnen negeren. Yoga, pilates, meditatie, precisiesporten (zoals boogschieten, kubb, petanque, darts...) zijn dan de perfecte manier om een van de nuttigste eigenschappen als golfer te ontwikkelen.

le golf à la maison

Wanneer de competitie stil ligt wijden professionele spelers zich aan de gym, met trainingen van 2 tot 6 uur per dag: een afwisseling van cardio- en krachttraining, balansoefeningen, elasticiteit van de gewrichten en kracht- en snelheidsoefeningen. Zoals we hierboven opgenoemd hebben. Spelen de kinderen golf? Voor kinderen, vooral van 5 tot 13 jaar, baseer je hun training best op coördinatie en concentratie; voor volwassenen ligt de nadruk op de snelheid en flexibiliteit van het lichaam bij elke swing. Zo, dit waren onze tips. Nu is het aan jou!