Retourneren is gratis voor de klant. Een medewerker van de Boomfit klantenservice zal contact opnemen met de klant om bovengenoemde ophaling in te plannen en hierover nadere toelichting te geven.
Indien de klant één of meerdere artikelen wenst te retourneren, kan hij dit doen binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling, op voorwaarde dat de producten intact, verzegeld, compleet en in de originele verpakking zijn, die niet kan worden beschadigd, gewijzigd of bekrast. Om zijn retourrecht uit te oefenen, moet de klant rechtstreeks contact opnemen met Decathlon, het bestelnummer, de beschrijving of de referentie van het te retourneren product(en) en de gewenste vorm van terugbetaling vermelden. Terugbetalingen kunnen worden gedaan via bankbetaling en zullen automatisch worden gedaan zodra ze zijn goedgekeurd. De klant moet er ook rekening mee houden of het product dat hij van plan is terug te sturen, is gekocht in het kader van een promotieactie en of hij als zodanig heeft geprofiteerd van een aangeboden product. Als dit het geval is, moet je niet alleen het product in kwestie retourneren, maar ook het aanbod dat je tijdens je aankoop hebt gekregen. Beide producten moeten voldoen aan bovenstaande richtlijnen. Het retourneren van onvolledige, beschadigde of bekraste producten, alsmede producten zonder verpakking of producten die gebruikssporen vertonen, worden niet geaccepteerd. Als we een artikel ontvangen onder de hierboven genoemde voorwaarden, verliest de klant het recht op terugbetaling en heeft hij 10 dagen om het artikel of de artikelen bij onze faciliteiten op te halen. U kunt ook een nieuwe verzending aanvragen, zodat u alle verzendkosten voor uw rekening neemt kosten.
Indien de klant één of meerdere artikelen wenst te retourneren, kan hij dit doen binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling, op voorwaarde dat de producten intact, verzegeld, compleet en in de originele verpakking zijn, die niet kan worden beschadigd, gewijzigd of bekrast. Om zijn retourrecht uit te oefenen, moet de klant rechtstreeks contact opnemen met Decathlon, het bestelnummer, de beschrijving of de referentie van het te retourneren product(en) en de gewenste vorm van terugbetaling vermelden. Terugbetalingen kunnen worden gedaan via bankbetaling en zullen automatisch worden gedaan zodra ze zijn goedgekeurd. De klant moet er ook rekening mee houden of het product dat hij van plan is terug te sturen, is gekocht in het kader van een promotieactie en of hij als zodanig heeft geprofiteerd van een aangeboden product. Als dit het geval is, moet je niet alleen het product in kwestie retourneren, maar ook het aanbod dat je tijdens je aankoop hebt gekregen. Beide producten moeten voldoen aan bovenstaande richtlijnen. Het retourneren van onvolledige, beschadigde of bekraste producten, alsmede producten zonder verpakking of producten die gebruikssporen vertonen, worden niet geaccepteerd. Als we een artikel ontvangen onder de hierboven genoemde voorwaarden, verliest de klant het recht op terugbetaling en heeft hij 10 dagen om het artikel of de artikelen bij onze faciliteiten op te halen. U kunt ook een nieuwe verzending aanvragen, zodat u alle verzendkosten voor uw rekening neemt kosten.
Aangezien een van de fundamentele rechten van consumenten de toegang is tot goederen en diensten die overeenkomen met de contractuele producten en met de garantie van een goede werking, garandeert Boomfit gedurende een periode van 36 maanden vanaf de datum van aankoop de kwaliteit van haar producten en biedt klanten , in gevallen waarin het legitiem is, een van de volgende oplossingen: Reparatie van beschadigde goederen, zorgen voor een goede werking en/of eindkwaliteit; Ruil van goed voor een gelijk goed; Ruilen van het goed voor een qua kenmerken en bestemming vergelijkbaar goed, zolang dit met de klant is overeengekomen; Beëindiging van het contract en daaropvolgende terugbetaling als geen van bovenstaande opties mogelijk is. Het uitoefenen van het recht op garantie door de klant zal altijd gebeuren door de claim in te dienen bij onze klantenservice en het defect van het product aan te tonen met foto's en/of video's. De klantenservice zal het betreffende artikel analyseren om het daadwerkelijke recht op garantie van de klant te bevestigen, met uitsluiting van alle situaties waarvan bewezen is dat ze het gevolg zijn van onder meer: Misbruik, opzettelijke beschadiging of onzorgvuldige schade van de klant; Normale productslijtage; Onmogelijkheid om de door de klant gemelde storing of defect te bewijzen; Alle situaties die worden gedetecteerd als pogingen tot fraude. Op het einde van dit proces wordt de klant geïnformeerd over de opvolging van zijn bestelling. In gevallen waarin de garantie wordt uitgeoefend, zal Boomfit zich inspannen om de situatie zo snel mogelijk op te lossen, binnen 30 dagen vanaf de dag dat de klant het recht heeft bevestigd om de productgarantie te activeren.
Leveringen in Nederland worden gedaan door DHL. De levertijd bedraagt 3 tot 5 werkdagen na validatie van de bestelling.