Bigline BV

Bigline is dé online fietsenwinkel voor de hele familie! We zijn specialist op het gebied van voordelige fietsen, transportfietsen en kinderfietsen. Ons assortiment bestaat uit onze zelf ontwikkelde Nogan fietsen, die een perfecte prijs-kwaliteitverhouding bieden. Samen met het ruime aanbod kwalitatieve Popal fietsen vind je bij Bigline altijd een fiets die bij je past.
Bedrijf
Bigline BVBedrijf # 62757903
Adres
Sterrebaan 17-b
3542DJ Utrecht
NL
Retourbeleid
30_Dagen
Bezig met laden...

Verkoopvoorwaarden

Dit artikel wordt verkocht door een vertrouwde Decathlon Marketplace-verkoper. Houd rekening met hun unieke servicevoorwaarden.
Retourkosten

Kosteloos retourneren

Terugbetalingsmodule

Terugbetaling vindt plaats nadat de klant aan alle voorwaarden omschreven in ons retour beleid is voldaan. Wij trachten iedere terugbetaling zo snel mogelijk te verwerken maar in ieder geval binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van de retour zending of annulatie van de bestelling.

Retourmodule

De Klant die handelt als consument beschikt over herroepingsrecht. Natuurlijke personen die de artikels of diensten voor professionele doeleinden aankopen en rechtspersonen beschikken niet over dit herroepingsrecht. Bij Bigline beschikt u als consument over het recht de uitgevoerde aankoop te herroepen binnen een termijn van 30 dagen. De termijn voor het herroepingsrecht dient als volgt berekend te worden: Voor artikels: vanaf de dag waarop u of een derde, andere dan de transporteur en die door u werd aangeduid, fysiek het artikel in bezit neemt; Voor diensten: vanaf de dag volgend op het sluiten van de overeenkomst. 1.2. Indien u uw herroepingsrecht uitoefent, zal Bigline betaalde bedragen terugstorten. Bigline heeft het recht de terugbetaling uit te stellen totdat zij het artikel retour ontvangen heeft. De Klant heeft geen recht op herroeping na de volledige uitvoering van een dienst. Bigline zal alle bedragen terugbetalen die het ontvangen zou hebben voor diensten die niet uitgevoerd werden op het ogenblik dat het herroepingsrecht werd uitgeoefend. 1.3. Enkel niet-beschadigde artikels in hun originele verpakking worden volledig terugbetaald door Bigline, middels de voorlegging van het originele aankoopbewijs. Het is enkel toegelaten de verpakking te openen als dit nodig is om de aard, de eigenschappen en de werking van de artikels te beoordelen. Als de voorwaarden voor de uitoefening van het herroepingsrecht niet volledig voldaan werden, behoudt Bigline zich het recht voor om: de retour en terugbetaling te weigeren; en/of het bedrag van de terugbetaling te verminderen, als de waarde van de artikels gezakt is door handelingen andere dan de handelingen nodig om de aard, de eigenschappen en de werking van de artikels vast te stellen. De Klant dient in elk geval de geleverde artikels steeds correct te bewaren en te beschermen. Als de Klant zijn bewaringsverplichting niet naleeft, kan Bigline weigeren de artikels terug te (zelfs bij niet-conforme levering of gebreken), als de artikels door een aan de Klant te wijten fout niet meer geschikt zijn voor normaal gebruik. 1.4. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, dient u ons uw beslissing om de aankoopovereenkomst te herroepen mee te delen door middel van een ondubbelzinnige verklaring, per e-mail op het adres: [email protected] . Als u gebruik maakt van deze optie, sturen we spoedig een ontvangstbewijs van de herroeping per e-mail. Uw herroepingsbeslissing waarvan sprake in dit artikel moet steeds vergezeld worden van de volgende documenten: de bevestigingsmail; of de bestelbon die samen met de bestelling werd verstuurd. Bij overeenkomsten betreffende de verkoop op afstand van artikels, kunnen er twee situaties onderscheiden worden: - Als de artikels die het voorwerp van de bestelling uitmaken nog niet verzonden zijn, kan de Klant te allen tijde zijn aankoop herroepen en zal Bigline hem zowel de aankoopprijs als de leveringskosten volledig terugbetalen; - Als de artikels die het voorwerp van de bestelling uitmaken al verzonden werden door Bigline, kan bestelling geannuleerd worden binnen de 30 dagen na ontvangst van de bestelling. In geval van herroeping van uw deel van de overeenkomst betalen we u alle bedragen terug die we van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten voortvloeiend uit het feit dat u, desgevallend, een andere leveringswijze heeft gekozen dan de goedkoopste leveringswijze die wij standaard voorstellen). We voeren de terugbetaling uit via hetzelfde betaalmiddel dat u gebruikt heeft voor de aanvankelijke transactie, behalve indien u uitdrukkelijk akkoord gaat met een ander betaalmiddel; in elk geval leidt deze terugbetaling voor u niet tot kosten. - We kunnen de terugbetaling uitstellen totdat we het (de) artikel(s) retour ontvangen. - Als de artikels al geleverd waren op het ogenblik dat de Klant beslist de overeenkomst te herroepen, moeten deze artikels door de Klant teruggestuurd worden binnen de 14 dagen na de mededeling van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen: U kan ook beslissen de artikels terug te sturen via een transporteur ter attentie van Bigline BV. of op laten halen door een transporteur via de service afdeling van Bigline BV. U moet steeds verplicht de volgende documenten voorleggen of er een kopie van bijvoegen: de bevestigingsmail waarnaar verwezen wordt in artikel 5; het overhandigde kassaticket of de bestelbon die samen met de bestelling werd verstuurd.

Garantiemodaliteit

Onderhoud Laat je fiets periodiek nakijken door een fietsenmaker. Wij adviseren een nastelbeurt na 3 maanden, omdat je fiets nu is ‘ingereden’, en een jaarlijkse controle. Liefde vraagt aandacht, maak je fiets dus regelmatig schoon. Je fiets kan namelijk slecht tegen vuil en pekel. Gebruik uitsluitend warm water met een milde zeep en een doek of zachte borstel voor de grote oppervlakken. Gebruik geen hogedrukspuit! Hierdoor kan de verf beschadigen en roest ontstaan. Laat je fiets goed drogen. Poets je fiets met een droge doek zodat je het restvuil ook verwijderd. Maak met name velgen, spaken, schroeven en bouten goed schoon. Vet ze daarna in met zuurvrije vaseline of siliconenspray om oxidatie/roest tegen te gaan. Bespuit de ketting licht met teflonspray nadat je deze hebt schoon gemaakt. 1. Wat is de garantie? 1.1 Bigline garandeert dat je fiets geen constructie en/of materiaalfouten heeft. 1.2 Alleen de eerste eigenaar van de fiets kan zich beroepen op de garantie. 1.3 De garantie is niet geldig in de gevallen zoals vermeld in artikel 3.1 en 5.3. 1.4 De garantie is niet overdraagbaar en geld alleen voor jou en je fiets. 1.5 De garantie valt niet buiten het Burgerlijk Wetboek. 2. Hoe lang is de garantie geldig? 2.1 De garantie voor de frames en niet geveerde voorvorken op constructie- en/of materiaalfouten is geldig gedurende 2 jaar. 2.2 Voor accu’s van elektrische fietsen geldt een garantie van 2 jaar. 2.3 Overige elektrische componenten, zoals motor, display en controllers etc., hebben een garantietermijn van 12 maanden. 2.4 Voor verende voorvorken en alle overige onderdelen, geldt een garantie voor een periode van 12 maanden. Uitzonderingen hierop staan in paragraaf 2.5. 2.5 Er wordt geen garantie gegeven op onderdelen die aan normale slijtage onderhevig zijn, zoals banden, ketting, kettingbladen, vrijloop, achtertandwielen, kabels, remblokken, pedalen, snelbinders, dempers en verlichting. 3. Wat valt niet onder mijn garantie? 3.1 In de volgende gevallen vervalt de garantie: Onjuist of onzorgvuldig gebruik van de fiets. - Technische reparaties die niet op een vakkundige wijze zijn verricht. - De fiets is bloot gesteld aan extreme weersomstandigheden. - De fiets was betrokken bij een ongeval. - De fiets is onvoldoende onderhouden en/of schoongemaakt volgens de gebruiks- en servicevoorschriften van Bigline. Deze voorschriften zijn beschikbaar op onze website. 3.2 Bigline is niet aansprakelijk voor schade die komt door: - Foutieve afstelling van stuur, stuurpen, zadel, zadelpen, ketting, derailleurset, remmen en wielen. - Het niet tijdig vervangen van onderdelen, zoals rem- en derailleurkabels, remblokken, banden, ketting- en tandwielen. - Klimatologische invloeden, zoals normale verwering van lak, corrosie of chroomroest. - Het onjuist afstellen of onjuiste spanning van de bewegende delen van de fiets en/of het onjuist gebruiken of onderhouden van de fiets (waaronder het niet tijdig vervangen van onderdelen die aan normale slijtage onderhevig zijn). 4. Hoe werkt de garantie precies? 4.1 Als er met je fiets iets mis is, moet jouw Bigline dealer eerst vaststellen dat er een materiaal- en/of constructiefout is. Die onderdelen zullen dan in een garantieclaim bij Bigline worden onderzocht. 4.2 Verzendkosten voor de vervangende onderdelen vallen niet onder de garantie en horen te worden betaald door de eigenaar tenzij de benodigde reparatie onder de garantie valt. 4.3 Als een bepaald onderdeel voor de garantie in aanmerking komt, maar het origineel is niet meer leverbaar, zorgt de dealer, in overleg met Bigline, voor een gelijkwaardig alternatief. 4.4 Bigline is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, schade of onkosten gerelateerd aan nieuw aangekochte fietsen, frames of onderdelen. 6. Hoe zit het met aansprakelijkheid? 6.1 Als de Bigline dealer je garantieclaim goedkeurt, betekent dat niet automatisch dat de dealer ook aansprakelijk is voor eventuele schade. De dealer kan alleen aansprakelijk zijn op basis van deze voorwaarden. De dealer is nooit aansprakelijk voor vervolgschade. Veel plezier met je nieuwe fiets! Nu weet je alles over de garantie hiervan. Mocht je toch nog vragen hebben, kun je natuurlijk altijd contact opnemen. Let‘s Ride! Voor de volledige garantie voorwaarden verwijzen wij u graag naar onze website.

Levertijden van vervoerders

1-2 werkdagen