Gratis retourneren Wij bieden de mogelijkheid om producten die gekocht zijn bij Rovera op de Decathlon Marketplace binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling gratis te retourneren, zonder opgave van reden.
Geretourneerde goederen worden door Rovera Srl binnen 14 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product door de klant terugbetaald. De terugbetaling gebeurt uitsluitend op dezelfde betaalmethode die werd gebruikt bij het plaatsen van de bestelling, zonder enige uitzondering. Belangrijke opmerking: het product moet worden geretourneerd in dezelfde staat waarin het werd ontvangen, compleet met alle onderdelen en in de originele verpakking. In het geval dat het retourproduct in een andere staat wordt ontvangen dan hierboven vermeld, is geen terugbetaling van toepassing. In dat geval zullen wij de klantenservice informeren, met fotobewijs om de staat van het ontvangen product te documenteren.
Klanten kunnen producten die bij Rovera Srl op de Decathlon Marketplace zijn gekocht, binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, zonder dat zij daarvoor een reden hoeven op te geven. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, moet het product in de originele verpakking worden bewaard en compleet met alle onderdelen worden geretourneerd. In geval van leveringsproblemen (zoals gebroken plastic onderdelen of beschadigde delen), kunt u contact opnemen met de klantenservice van Decathlon, die gratis de verzending van het beschadigde onderdeel door Rovera Srl zal regelen. Belangrijke opmerking: het is niet mogelijk om omruiling of restitutie aan te vragen voor een product dat door Rovera Srl wordt verkocht en verzonden in Decathlon-winkels. Om een retouraanvraag te starten, kunt u contact opnemen met de Decathlon Klantenservice, die de aanvraag in behandeling neemt en alle benodigde informatie voor een veilige retourzending verstrekt. Het wordt aanbevolen om de ontvangst van het product af te wachten voordat u een retouraanvraag indient. De klant moet het product binnen 14 dagen retourneren vanaf het moment dat hij het retourlabel van Rovera Srl ontvangt of vanaf de dag dat de ophaalservice is geboekt. Na deze termijn vervalt het recht op terugtrekking en is terugbetaling niet meer mogelijk, en wordt de retouraanvraag als vervallen beschouwd. Indien de klant het product na de 14 dagen aan de koerier toevertrouwt, is er geen recht op terugbetaling. De klant kan uitsluitend om de terugzending van het product vragen, voor eigen rekening. Wij raden daarom aan om tijdig met het retour te starten of ervoor te zorgen dat de ophaalservice binnen de aangegeven termijn wordt uitgevoerd om de vervaldatum van het recht op terugtrekking te voorkomen. Als de klant: Een verkeerd of niet bestaand adres opgeeft bij de bestelling, Een ongeldig telefoonnummer verstrekt, of Weigert de goederen in ontvangst te nemen, dan wordt het pakket automatisch geretourneerd naar de afzender. In dat geval zal Rovera Srl binnen 10 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde pakket dossier- en opslagkosten inhouden volgens de volgende tarieven: Loopband: €50,00 Hometrainer: €35,00 Accessoires / Krachttraining / Overige producten: Werkelijk gewicht van het pakket van 0,1 tot 10 kg: €15,00 Gewicht van 11 tot 20 kg: €25,00 Gewicht boven 20 kg: €35,00 Om vertraging of leveringsproblemen te voorkomen, geeft u bij het bestellen het juiste adres en telefoonnummer op en volgt u de retourprocedures zorgvuldig op.
De producten die Rovera verkoopt op de Decathlon Marketplace hebben een garantie van 2 jaar vanaf de datum van levering. Met behulp van een garantiekaart of een webextensie die binnen 15 dagen na de aankoopdatum moet worden ingevuld en ingediend, kan de garantie bovendien met nog eens 3 maanden worden verlengd. De garantie dekt eventuele beschadigingen of storingen aan het product die te wijten zijn aan het gebruik waarvoor het product is ontworpen of aan een fabricagefout. De garantie dekt geen schade als gevolg van: • Onjuist gebruik van het product • Personalisatie van het product • Schade als gevolg van normale slijtage van het product • Schade als gevolg van het niet uitvoeren van regelmatig onderhoud van het product (zoals aangegeven in de handleiding) • Onvoorziene schade Om aanspraak te maken op de garantie moet u contact opnemen met de Decathlon Marketplace Klantenservice. U moet het volgende bijvoegen: • Model van het gekochte product (productcode vermeld op de handleiding of op de productverpakking) • Foto's die het defect van het product bevestigen • Kassabon of factuur Het product kan worden gerepareerd of vervangen, afhankelijk van de evaluatie van het defect dat door Rovera zal worden uitgevoerd.
Gemiddelde levertijd van 3 tot 5 werkdagen.