Hoe stuur ik mijn artikelen terug? Indien het bij de te retourneren artikelen om artikelen die per bezorgdienst geleverd zijn gaat, zullen wij samen met jouw een afhaaldatum met de transporteur vastleggen en de volledige kosten van de retourzending voor onze rekening nemen. Wil je echter een kleiner artikel terugsturen, dan vragen wij je vriendelijk om dit zelf via een door jouw uitgezochte pakketdienst naar ons terug te sturen. Tip: Kies altijd dezelfde pakketdienst die ook voor de levering van je artikel verantwoordelijk was. Dit is meestal de goedkoopste optie. Voor een snelle en soepel afloop van het retourproces raden we je aan om ons Retourformulier te gebruiken. Dit is echter niet verplicht. Hoelang kan ik met een klacht bij jullie terecht? Er bestaat geen minimale termijn waarop je klachten bij ons kenbaar dient te maken. Op onze houten onderdelen zit een garantie van 10 jaar en op alle andere onderdelen een garantie van 2 jaar. Los daarvan gelden de wettelijke voorschriften. Verdere informatie vind je in de instructies over herroepingsrecht. Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is of als er iets ontbreekt? Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we onvolkomenheden bij de levering helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en aan de hand van de montagehandleiding te controleren of deze compleet en intact is en eventuele schade op foto's vast te leggen. Neem dan contact met ons op via ons contactformulier en stuur ons een volledige lijst van de betreffende onderdelen inclusief de foto's. Zorg ervoor dat de lijst compleet is, zo kunnen we een lange wachttijd voorkomen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op met een passende oplossing. Op welke manier kan ik een artikel omruilen? Ook het omruilen van een artikel verloopt via ons retourformulier. Vul uw e-mailadres en bestelnummer in en volg de instructies op. Onze klantenservice zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om het verdere proces te bespreken. Hoe krijg ik mijn geld terug? De terugbetaling is afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Heb je het bedrag van de bestelling zelf overgemaakt? Stuur ons dan je bankgegevens, zodat we het bedrag terug kunnen storten. Heb je per PayPal of per creditcard betaald? In dit geval hebben we jouw betaalgegevens al en hebben we geen verdere gegevens nodig om de terugbetaling door te voeren. Let er wel op dat de terugbetaling tot 14 dagen in beslag kan nemen. Ontvang ik een retourbevestiging? Zodra wij jouw retour ontvangen hebben, sturen wij jou natuurlijk een e-mail met de bevestiging. Kan ik voor de retourzending van een Wickey speeltoestel zelf een transportdienst uitzoeken? Helaas kunt u omwille van logistieke redenen de transportdienst niet zelf uitzoeken. Bovendien hebben wij niet de mogelijkheid om informatie door te geven aan de transportdienst, aangezien deze bij de uitvoering vaak samenwerkt met onderaannemers. Mag ik de ontvangst van een Wickey speeltoestel weigeren bij hevige beschadigding? Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we leverschade helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en te controleren of deze compleet en onbeschadigd is. Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Wij zorgen zo snel mogelijk voor vervangend materiaal.
De terugbetaling is afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Heb je het bedrag van de bestelling zelf overgemaakt? Stuur ons dan je bankgegevens, zodat we het bedrag terug kunnen storten. Heb je per PayPal of per creditcard betaald? In dit geval hebben we jouw betaalgegevens al en hebben we geen verdere gegevens nodig om de terugbetaling door te voeren. Let er wel op dat de terugbetaling tot 14 dagen in beslag kan nemen.
Annuleringsbeleid Alleen consumenten hebben het recht van herroeping. Voor de toepassing van deze herroepingsinstructies is een consument elke natuurlijke persoon die een rechtshandeling aangaat voor doeleinden die overwegend noch commercieel noch zelfstandig zijn. Ondernemers in de zin van deze voorwaarden zijn natuurlijke of rechtspersonen of personenvennootschappen met rechtsbevoegdheid met wie een zakelijke relatie wordt aangegaan en die bij het sluiten van een rechtshandeling handelen in de uitoefening van hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit. I. Herroepingsrecht voor de aankoop van goederen die niet geschikt zijn voor pakketlevering (expeditiegoederen) U heeft het recht om dit contract binnen veertien dagen zonder opgave van redenen op te zeggen. De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde, die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft of heeft genomen. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons het volgende toesturen WICKEY GmbH & Co. KG Franz-Savels-Strasse 69 52538 Gangelt / Duitsland Tel. +49 (0)2454 5828490 E-mail: [email protected] door middel van een duidelijke verklaring (bv. een brief per post of e-mail) over uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. U kunt gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, dat niet verplicht is. Om de herroepingstermijn in acht te nemen, volstaat het dat u de kennisgeving van de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt vóór het einde van de herroepingstermijn. Gevolgen van de intrekking Als u dit contract annuleert, moeten wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering hebt gekozen), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij de kennisgeving van uw annulering van dit contract hebben ontvangen, terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht. Wij kunnen weigeren een terugbetaling te doen totdat wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt. U dient de goederen onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien dagen na de dag waarop u ons van de annulering van dit contract in kennis heeft gesteld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. De termijn is gehaald als u de goederen voor het einde van de termijn van veertien dagen verstuurt. We zullen de goederen ophalen. Wij nemen de kosten voor het terugzenden van de goederen voor onze rekening. U hoeft alleen de waardevermindering van de goederen te betalen als deze waardevermindering het gevolg is van een behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor de controle van de staat, de eigenschappen en het functioneren van de goederen. Als u dit contract annuleert, moeten wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering hebt gekozen), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij de kennisgeving van uw annulering van dit contract hebben ontvangen, terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht. Wij kunnen terugbetaling weigeren totdat wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggezonden, indien dit eerder is. U dient de goederen onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien dagen na de dag waarop u ons van de annulering van dit contract in kennis heeft gesteld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. De termijn is gehaald als u de goederen voor het einde van de termijn van veertien dagen verzendt. U draagt de directe kosten voor het terugzenden van de goederen. U hoeft alleen de waardevermindering van de goederen te betalen als deze waardevermindering het gevolg is van de behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor de controle van de staat, de eigenschappen en het functioneren van de goederen.
Garantievoorwaarden De garantiegever, Wickey GmbH & Co. KG (in vervolg: Wickey), biedt u, de klant, op alle houten onderdelen van de verkregen koopwaar een garantie voor de duur van 10 jaar, begrensd tot het opgevoerde lever- en verzendgebied in de betreffende offerte. De garantie houdt in een waarborg van Wickey voor schade aan houten delen van de verkregen koopwaar op grond van weersinvloeden, die na oplevering binnen de duur van de garantietermijn optreden. De garantie vervalt als de klant zelf of een derde de schade aan de houten delen van de koopwaar door foutieve montage veroorzaakt, wanneer de schade aan de houten delen als gevolg van onjuist gebruik of onderhoud door de klant zelf of een derde ontstaat, in geval van vandalisme door de klant zelf of een derde, bij houttypische eigenschappen of bij stormschade. De garantietermijn gaat in op de datum van ontvangst van de koopwaar. De garantie geldt naast de wettelijke rechten die u als consument heeft. Een beroep op de garantieregel dient de klant te richten aan onderstaand adres: Wickey GmbH & Co. KG Franz-Savels-Straße 69 52538 Gangelt/Duitsland Om in aanmerking te komen voor de garantie geldt de voorwaarde dat de klant foto's van de beschadigde houten delen evenals een kopie van de rekening per brief of e-mail aan Wickey stuurt, om voor Wickey de afhandeling te vereenvoudigen. De klant ontvangt in een garantiegeval kosteloos vervangend materiaal voor de defecte houten delen. Mocht er geen sprake zijn van een garantiegeval, dan behoudt Wickey zicht het recht voor om, de in het kader van de garantieafhandeling ontstane kosten op de klant te verhalen.
14 - 17 Working Days