0
Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal Rebike de prijs van de e-bike(s), inclusief leveringskosten (met uitzondering van bijkomende kosten als gevolg van de keuze door de klant voor een andere wijze van levering dan standaardlevering), direct en uiterlijk binnen 14 dagen na de datum waarop Rebike op de hoogte is gesteld van de wens van de klant om de overeenkomst te herroepen, aan de klant terugbetalen. Rebike heeft het recht de terugbetaling uit te stellen totdat zij de e-bike(s) heeft ontvangen of, indien dit eerder is, tot de dag waarop Rebike het bewijs van verzending van de e-bike(s) heeft ontvangen. Rebike zal deze terugbetaling verrichten via dezelfde betaalmethode die de klant voor de bestelling heeft gebruikt. Aan deze terugbetaling zijn voor de klant geen kosten verbonden.
De klant is verplicht om zijn elektrische fiets te verpakken zoals hij hem heeft ontvangen. De stuurpen moet gedraaid worden en alle onderdelen moeten worden beschermd. De klant moet alle sleutels van de elektrische fiets, de accu en de oplader teruggeven. De klant moet beschikbaar zijn om de terugzending van de fiets te organiseren binnen 3 dagen na de kennisgeving van het verzoek tot terugzending. Hij zal Rebike op de hoogte stellen van zijn beschikbaarheid om het terugsturen van de elektrische fiets naar Rebike te organiseren. De doos die bij de eerste levering aan de klant werd overhandigd, mag opnieuw worden gebruikt.
Rebike Mobility GmbH garandeert consumenten dat al haar fietsen gedurende een periode van 2 jaar naar behoren functioneren. Dit is in overeenstemming met de wettelijke garantie. Goed functioneren betekent dat er geen sprake is van totale functionele uitval van de fiets.
5-8 dagen