Retourneren binnen Nederland is gratis.
Zodra wij de geretourneerde artikelen hebben ontvangen, en hebben kunnen bevestigen dat aan de bovenstaande eisen is voldaan, zullen wij uw betaling terugstorten.
Wij staan volledig achter onze klant en de kwaliteit van elk product dat wij verkopen. Daarom kunt u elk product binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling terugsturen voor een terugbetaling of omruiling. Gelieve de voorwaarden aandachtig te lezen. Dien een retour- of omruilverzoek in via Decathlon klantendienst. Wij zullen u daarna voorzien van een prepaid verzendlabel om het product te retourneren. Als u een product retourneert, betalen wij u het bedrag van de oorspronkelijke bestelling terug binnen 7 werkdagen nadat wij het product op de vestiging hebben ontvangen. Als u een product omruilt, krijgt u binnen 7 werkdagen nadat we het product hebben ontvangen, een nieuwe verzending met de gewenste wissel en kunt u aldus een andere maat of een ander product kiezen. Met deze methode heeft u volledige controle over uw ruil. Deze aanvraag dient schriftelijk, onder de vorm van een notitie of papier, toegevoegd te worden aan de retourzending.
Wij bieden garantie op verschillende manieren. Enerzijds bieden wij u een specifiek recht van teruggave van uw aankoop, wanneer niet tevreden. Anderzijds bieden wij garantie wanneer u constateert dat een door ons aan u geleverd artikel defect is, of wanneer u constateert dat een product tijdens het transport is beschadigd is. Ook wanneer u andere afwijkingen in de levering constateert, bijvoorbeeld dat het aantal artikelen of het geleverde productmodel niet overeenkomt met uw bestelling, bieden wij garantie. Indien één van bovenstaande stellingen van toepassing is, dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de klantenservice, om een vervangende levering te krijgen of, indien dat niet mogelijk is, uw geld terug te krijgen. Artikelen moeten worden geretourneerd op de juiste wijze verpakt, in hun oorspronkelijke verpakking en in ongebruikte, verkoopbare staat. Ondergoed en sokken worden niet terugbetaald wanneer niet tevreden. Retourzendingen dienen te worden gericht aan de klantenservice of aan het andere adres dat door ons specifiek is aangegeven. In geval van een retourzending ligt het risico (voor verlies of beschadiging tijdens de levering) bij de klant.
Wij streven er altijd naar uw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Normaal gesproken worden bestellingen van artikelen die op voorraad zijn binnen 1-3 werkdagen na de bevestiging van de bestelling verwerkt en verzonden. Verwacht wordt dat de bestelling binnen 1-4 werkdagen in Nederland wordt geleverd. Levertijden zijn slechts schattingen en vooral tijdens het hoogseizoen (bijv. Kerstmis, Black Friday en andere sales/campagnes) kunnen leveringen langer duren dan normaal. In het geval van een vertraging in de levering van meer dan vijftien (15) werkdagen na de geschatte levertijd hierboven, kunt u uw bestelling annuleren na schriftelijke kennisgeving aan ons, in welk geval wij, als onze volledige aansprakelijkheid voor de vertraging, een eventueel door u gedane betaling zullen crediteren.